Hieronder kan je enkele goede voorbeelden vinden van missies en visies uit het jeugdwerk. Heb jij nog een ander goed voorbeeld? Laat het ons weten via senne.misplon@ambrassade.be !
Arktos blinkt uit in het communiceren over hun missie en visie. Op hun website vertaalden zij deze in een baseline, kijk, kern, tools en DNA. Ze maakten ook een toegankelijk filmpje over wie ze zijn en waar ze voor staan.
Awel’s missie en visie is helder, eenvoudig en duurzaam! Zowel de doelgroep, werking als partners worden hierin concreet geduid.
Globelink heeft een krachtige en duidelijke missie. Hun visie geeft de verschillende onderdelen weer waar de organisatie voor staat.
Kind & Samenleving geeft helder weer wie ze zijn en wat ze doen. Ze creëerden overzicht door te werken met verschillende pijlers en bouwstenen.
Lejo heeft een korte en krachtige missie en visie. Ze blinken uit door hun maatschappelijk positie en ambitie scherp weer te geven.
Passerelle geeft met hun missie mooi weer wie ze zijn en wat ze doen. Daarnaast baseerden ze hun visie op een concreet model met vier pijlers.
Youth for Understanding vertrekt vanuit een internationale missie, maar konden dit goed vertalen naar Vlaanderen. Hun visie vertaalden ze in een aantal kernwaarden.